A vinde mai bine este egal cu o experiență senzorială integrată de brand oferită consumatorilor
Agenţia de branding senzorial Smartbrand este prima agenţie specializată în branding senzorial integrat dedicat spaţiilor comerciale (in-store branding), sediilor comerciale, corporaţiilor, produselor, persoanelor şi spaţiilor overall.
“Mulţi dintre noi ştiu că un brand emoţional vinde bine. Puţini ştiu însă cât efort, consistenţă şi naturaleţe sunt necesare pentru a crea asocierile potrivite, menite să ridice brandul la nivelul următor.
Brandingul senzorial este un instrument de business ce creşte eficienţa campaniilor de activare de brand cu până la 80%, o soluţie de creştere a valorii brandului în tendinţe în USA şi UK, ţările care au inventat brandingul,” spune Raluca Vasile, Senior Brand Strategist & Managing Partner Smartbrand.
Ce aduce nou Brandingul senzorial?
“Brandingul senzorial ne invită să ne întoarcem la simplitate, la simţurile de bază care ne influenţează peste 75% din preferinţe şi decizii, un miros aparte ne schimbă starea de spirit instant, un gust deosebit se setează în memorie şi devine asociat cu răsfaţul sau starea de bine, o culoare sau textura de material deosebit al unei haine pe care o purtăm ne ridică moralul şi încrederea în sine.
Ce observam ca tendinte la nivel international pentru industria de FMCG:
Crearea de noi asocieri de gusturi (ex. ciocolata cu chipsuri,biscuiti cu ciocolata si chilli, cocktailuri pentru evenimente de lansare cu nume ce asociaza produsul cu o stare de spirit), crearea de produse sau ambalaje contextuale, utilizarea canvasurilor decorate special pentru a decora recipient de depozitare, mirosuri de ambient pentru magazinele de retail (ex. pentru branduri de pantofi, bijuterii sau haine) sau insulele de desfasurare a campaniilor de activare din magazine. Cea mai premiata campanie de activare senzoriala a anului trecut a fost “Win a day you will love” pentru brandul Nutella. Campania a presupus crearea unei insule in lanturile de magazine in care trecatorii sa poata simula o zi ideala din viata lor pe un ecran incadrat de o felie de paine unsa cu Nutella. Ca recomapensa primeau poza cu “creatia” si cate un sample de miniprodus branduit special cu numele campaniei, ca amintire pentru experienta traita. Prin acesta campanie vanzarile brandului au crescut cu 400%.
Brandurile trebuie abordate ca fiinţe vii, cu simţuri şi personalitate proprii. Ele devin branduri puternice atunci când personalitatea lor rezonează cu cea a consumatorilor ţintă, când transmit acestora anumite pasiuni comune, gusturi, mirosuri, ambient sau încântare vizuală sau sonoră.
Cream un spaţiu al brandului unic şi încântător în ochii audienţei ţintă, ne mulăm perfect pe aşteptările, nevoile brandului, având în minte permanent viziunea aspiraţională de a crea o lume ideală, un spaţiu de basm, un tărâm de vis în care ei, consumatorii să revină cu drag şi încântare, fără păreri de rău că plătesc în plus pentru o experienţă extraordinară.”
Când a apărut brandingul senzorial în România?
“Brandingul senzorial este relativ nou în România, însă reîntoarcerea la valorile de bază se va reflecta şi în modul în care managerii viitorului vor construi brandurile, cu bugete rezonabile şi măsurabile. Tehnicile moderne de construire a brandurilor (ex. Studiile de consumer insight la raft, locul final de lare a decizie de achizitie, sau ştiinţa Neuromarketingului ce analizează modul în care consumatorii iau inconştient majoritatea deciziilor de cumpărare) se bazează pe activarea simţurilor prin implicarea directă a consumatorilor şi a noilor tehnologii, pentru a integra brandurile în viaţa de zi cu zi a oamenilor. Vorbim aici în special de brandurile dedicate direct consumatorilor, branduri de retail şi din domeniul tehnologiei pentru care este vital să suprindă audienţa printr-un impact puternic vizual, auditiv şi olfactival al spaţiilor comerciale de vanzare din ce in ce mai aglomerate.”
A vinde mai bine este egal cu o experiență senzorială integrată de brand oferită consumatorilor
“Brandingul integrat poate face diferenţa semnificativ între un business sau un brand de success sau nu. De asemenea, re/brandigul trebuie privit în primul rând ca un instrument de business pentru că aprofundează şi reorganizează arhitecturi complexe de business dând un nou sens business-ului şi readucându-l la viaţă.
O spune Millword Brown Research, o spun şi tendinţele internaţionale în branding că “a vinde mai bine” este egal cu o experienţă senzorială integrată de brand oferită consumatorilor,” precizează Raluca Vasile.
Raluca Vasile are o experienţă de peste 12 ani în strategie de marketing, comunicare şi brand management în domenii precum: FMCG, automotive, banking, food&beverages, IT, retail, pharma, etc. Brandingul este o expertiză pe care Raluca Vasile a câştigat-o în SUA, perioadă în care a absolvit MBA-ul la Seattle şi a terminat specializarea Brand Creation and Management. A lucrat apoi în consultanţă de brand în agenţii de top. De asemenea, Raluca Vasile este şi lector al modulului de branding în cadrul programului MBA City University Seattle desfăşurat în România.
Articol publicat in revista Retail FMCG
http://www.retail-fmcg.ro/servicii/a-vinde-mai-bine-este-egal-cu-o-experienta-senzoriala-integrata-de-brand-oferita-consumatorilor.html
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.