Blog

Poarta Romania by Camelia Capitanu

03/12/2017Camelia Căpitanu lansează primul brand de parfum autentic romanesc “Poartă România”, creat de Smartbrand si YPA

Camelia Căpitanu lansează parfumul “Poartă România”, parfum românesc care ne aduce mai aproape de țara noastră Primul parfum care miroase a România, este semnat de Camelia Căpitanu și realizat alături de YPArtisan Parfums by Raluca Vasile. În compoziția lui se regăsesc doar flori și miresme de pe teritoriul țării...

Read More
II_ENG_Campaign_Logo_2017_Eat_Local

20/10/2017Slow Food lansează campania “Meniu pentru schimbare”

Ceea ce alegi să mănânci are impact asupra mediului și economiei locale! Meniu pentru Schimbare (www.slowfood.com) este o campanie care se lansează luni, 16 octombrie 2017 peste tot în lume în rețeaua Slow Food, fiind un semnal de alarmă asupra schimbarilor climatice cauzate și de producția de hrană. Agricultura...

Read More
come-una-santarosa

02/09/2017Calatorie Multisenzoriala Gourmet Cooking pe coasta Amalfitana (Italia)

Amalfi Coast Multisensory Gourmet Culinary Journey   Period: 3-10th October 2017 7 nights accomodation in Sorrento campagna on the beautiful Amalfi Coast in Italy, typical Italian breakfast included Flight: Bucharest-Napoli with Blue Air 3 Cooking Classes cca 3-4 hours in the evening with a reknown Michelin star, Slow Food...

Read More
logo Scoala de nutritie mar final

24/07/2017ȘCOALA DE NUTRIȚIE ȘI STIL DE VIAȚǍ SǍNǍTOS, lansare campanie Scoala Altfel

Începând cu luna martie, ȋn cadrul zilelor Școala Altfel anunţăm lansarea <strong>a primului program de educaţie alimentară practică “ȘCOALA DE NUTRIȚIE ȘI STIL DE VIAȚǍ SǍNǍTOS”</strong> și ȋn şcolile de stat, cu avizul MENS, program susţinut de <strong>Selgros Romania</strong> şi <strong>“Sănătatea ȋn farfurie”, </strong>ȋn parteneriat cu Food Revolution Romania,...

Read More
Gourmet Culinary Journeys

29/06/2017Ateliere de gatit Corporate – Gourmet Culinary Journeys

Joi 29 iunie, Aroma Kitchen – Laborator de Gusturi si Arome, a lansat un concept unic: Gourmet Culinary Journey. O serie de evenimente tematice din diferite regiuni gastronomice ale lumii, ce ne poarta printre aromele, gusturile si savoarea celor mai bune ingrediente si retete locale, preparate artizanale, in asa numitele calatorii gurmande...

Read More
petitia  pentru ziua libera a gastronomiei si vinului 2017

10/06/2017Petitia pentru Ziua Gastronomiei Romanesti – Congresul National de Gastronomie si Vin

#Congresulnationaldegastronomie si #vin Concluzii dupa prima ediție: – E nevoie de un manifest -petitie pentru redobandirea suveranitatii hranei si declararea unei Zile Libere dedicate gastronomiei si vinului. – Impreuna putem face mai mult si mai bine. Sa incepem sa nu mai gandim egoist. – Educatia prin lectii de nutritie...

Read More
food revolution day 2017

26/03/2017Food Revolution Day 2017, Grădina Verona București #RăsfăţulResturilor

Începând cu luna martie, ȋn cadrul zilelor Școala Altfel anunţăm lansarea primului program de educaţie alimentară practică “ȘCOALA DE NUTRIȚIE ȘI STIL DE VIAȚA SANATOS” și ȋn şcolile de stat, cu avizul MENS, program susţinut de Selgros Romania şi “Sănătatea ȋn farfurie”, ȋn parteneriat cu Food Revolution Romania, campanie...

Read More
aroma kitchen ateliere de gatit senzoriale

25/03/2017Aroma Kitchen, experiente multisenzoriale marca YPA

AromaKitchen, Cafea artizanală și Parfumuri naturale reunite ȋntr-o experienţă senzorială unică cu artizani ai simţurilor români Sâmbătă, 18 martie s-a lansat AromaKitchen, un concept de experienţe multisenzoriale gustative şi olfactive marca Your Personal Aroma. Alexandru Nicolae, campionul mondial la prăjitul cafelei (roasting), Ecaterina (Kati) Szasz, vicecampioana mondială la cafea...

Read More
karl lagerfeld raluca vasile strategie branding

06/01/20177 Tendinte si Bune Practici pentru Cresterea Brandului Tau in 2017

In cei peste 15 de strategie pentru unele din cele mai cunoscute branduri de la noi, internationale, antreprenoriale mai mici sau mai mari am trecut prin diferite experiente, am invatat impreuna cu clientii mei si am depasit bariere de perceptie si am creat noi modele de business care au...

Read More
raluca vasile ambasador food revolution slow food romania

03/12/2016International Nyeleni Conference for Food Sovereignity 24-30 October 2016

Between 24-30 October The International Conference Nyeleni 2016 tookplace in Cluj, Romania. Main topic of the event was Food Sovereignity. The Event was organized by Nyeleni, Via Campesina and Ecoruralis Romania with the support of Slow Food Romania, local authorities and local farmers, who volunteered to support voluntarily with...

Read More
superbranduri marketing branding multi senzorial

09/10/2016Superbranduri si Branding Multisenzorial. Workshop Marcomm Pills. 27 Octombrie

Joi 27 octombrie sunt invitata MarcommPills  pentru a tine un workshop despre Branduri multisenzoriale in era 5.0. Cum faci dintr-un brand sau produs un #Superbrand. Un workshop despre brandul tau. Va astept cu drag! https://www.facebook.com/events/1237177366344169/ Pentru ca brand-ul de companie e o reflexie a brand-ului personal si a personalitătii managerului, in...

Read More
criza_de_imagine

20/09/2016Comunicarea de criza si cazul ING 10-11 septembrie 2016

Comunicarea de criza sau PR-ul de criza dupa caz este un capitol lipsa din multe companii. Ca in orice alte domenii se da vina pe proceduri, week-end, diverse filtre si aprobari prin care trec astfel de scrisori de scuze catre clienti, parteneri, presa. Ce nu stie multa lume, este...

Read More
Terra Madre Salone del Gusto Torino Raluca Vasile Ambasador Slow Food Romania, Consultant de brand, Jurnalist de food& wine

18/09/2016Lobby si consultanta internationala pentru producatori la Terra Madre Torino

20 de ani de Terra Madre #SaleonedelGusto #Torino, cel mai mare festival european de arta, cultura si istorie gastronomica ce aduce impreuna producatori din toata lumea. Romania va fi reprezentata anul acesta de porcul de Bazna si branza de burduf din Transilvania. Intre 22-26 septembrie Raluca Vasile, managing partner &...

Read More
rebranding Bancaa Transilvania BT

18/09/2016Noul logo BT sau cum am fi conceput noi rebrandingul strategic

Noi credem ca noul logo BT merita o soarta mai buna. Este un brand iconic romanesc, autentic, sustinator al antreprenoriatului romanesc, cu care realmente ne mandrim. Strategic insa, rebrandingul nu a fost gandit tocmai corect. In primul rand, confuzia cromatica din logo cu tricolorul din drapel este evidenta. Studiind tendintele...

Read More
marketing si evenimente multisenzoriale experientiale

11/09/2016Sensory DelightsTM Events – un concept de evenimente multisenzoriale unicat lansat de Smartbrand sensory power

Sensory DelightsTM Events Let yourself seduced by the power of senses. Multisensory Events, a unique events concept created by #Smartbrand #sensorypower Am relansat seria de evenimnente multisenzoriale personalizate Sensory Delights TM in aceasta toamna, un concept marca Smartbrand unic in Romania. Primul eveniment din acest sezon a fost realizat  pe...

Read More
What_Does_Your_Brand_Smell_Like_668by189

04/07/2016What does your brand smell Like?

What does your brand smell Llke? Yes, you read that right—not look like, smell like. Because according to Scent World, research shows that marketing that employs a sense of smell is exponentially more effective than mere visual presentation (but don’t tell that to a graphic artist). It’s not that...

Read More
Office Branding

06/04/2016Branding personal vs branding profesional (de companie) – Interviu Raluca Vasile in revista Cariere

Interviu cu Raluca Vasile, consultant in branding. martie 2016 Pentru început, trebuie să știm să facem diferența între brandingul personal și cel profesional pentru că… sunt diferite. „Brandigul personal se referă la acele atuuri personale care te diferenţiază și te scot din anonimat. Cel mai adesea este un exerciţiu...

Read More
SENSORY DESIGN

06/04/2016Strategii de branding multisenzorial in retail @ BIZ Retail Revolution 2015

Strategii de branding multisenzorial in retail @ BIZ Retail Revolution 2015   Retail Revolution 2015-Raluca Vasile-Smartbrand from Gabriel Barliga

Read More
Raluca Vasile consultant de brand , comunicare si PR

06/04/2016IQAds Interviu Raluca Vasile: In 2016 Industria se reintoarce catre autenticitate

In spiritul premiilor FIBRA ne vorbeste in randurile urmatoare si Raluca Vasile, director de strategie si managing partner al agentiei de branding, comunicare si design Smartbrand. Ea spune ca exista un potential fantastic al brandurilor romanesti de a excela si a fi creative disruptive, se simte un aer proaspat din directia asta....

Read More
samsung sensorial design

30/12/2015Retailul Viitorului- Design multisenzorial

Ne bucuram sa fim parte a unei povesti de brand multisenzoriale in categoria retail premium alaturi de partenerul nostru din Canada. Concept: eSSENTIAL ACCESSIBILITY Client: Samsung Canada O experienta in-store care te transforma inca de la intrare. O vitrina cu touch screen si un experience corner demn de Hall...

Read More
karim rashid la Bucuresti

15/10/201510 lucruri cu care am ramas dupa ce l-am ascultat pe Karim Rashid

10 lucruri cu care am ramas dupa ce l-am ascultat azi pe Karim Rashid. Concluzia: omul e din VIITOR, e multizenzorial, e uman, e empatic. E CEEA CE AR TREBUI SA FIE DESIGNERUL AZI. Diseara imi pun pantofii ROZ, bratara o am deja 1. Agenda of Design is BETTERMENT, not...

Read More
branding senzorial

11/10/2015My oppinion of great brand design and multisenzoriality

Design AdAge US asked us what I think of great design. And this is our answer. “At Smartbrand we believe in the multisensory power of design. That design that with the instant “waw effect”, that goes back to basic senses and instincts to your delight, reveals new perspectives and...

Read More
branding senzorial

11/10/2015Cum cream asocieri de brand neasteptate

Asocierea de brand sau cobrandingul este o extrapolare a personalitatii sau valorilor brandului, a imaginii, beneficiilor sau atributelor de brand pentru a crea noi asteptari sau a raspunde unor asteptari latente ale consumatorilor tinta. Cum stim cand, cu cine sau ce alt brand sa ne asociem brandul de companies...

Read More
ypa your personal aroma

14/08/2015YPA Perfumes nominated to the A’ Sustainable Products, Projects and Green Design Award

Great news. Our project YPA Perfumes nominated to the A’ Sustainable Products, Projects and Green Design Award, one of the best design competitions worldwide. “The Artisan bottle design made of recycled glass, the authentic ying-yang/him-her Romanian Brancusi column inspiration and the organic perfumes pelicula is such a unique, out-of-the-box...

Read More
clive-christian-no-1-perfume-imperial-majesty-edition-on-display-at-harrods-department-store

01/05/2015Noul Lux nobil al parfumurilor semnatura

Parfumul este arta, a 8-a arta Există o cerere pentru lucruri unice, și este o realitate faptul că oamenii sunt mai dispuși să plătească. Dar dacă aveți un parfum semnatura unicat (signature scent), nu veți mirosi ca oricine altcineva. Creatorii sau designerii de parfum, “the nose” cum sunt cunoscuti publicului larg,...

Read More
self

21/02/2015Are Romania branduri iconice?

Cateva, numarate pe degetele de la o mana: Dacia, Ursus, Rom, Eugenia, Ciuc, Timisoreana, Ursus. Toate cu peste 50 de fiintare, mai mult sau mai putin de success, si unul singur, Dacia, care a reusit sa se impuna pe plan international printr-o mutare strategica inteligenta. Teoria spune ceea ce...

Read More
prosecco-bar-600x399

10/02/2015Cum a ajuns Prosecco vinul social preferat de tinerii romani

Daca cineva mi-ar fi spus acum cativa ani de Prosecco, probabil ca nici nu l-as fi incercat. Dar pentru ca prietenii m-au facut curioasa, am zis sa incerc. Nu mi-a placut, ca orice personaj gourme obisnuit cu “lucruri fine” am simtit ceva in neregula. Dar cum in puburile si...

Read More
Branding Expert, Creative Strategist

29/01/2015De ce e important sa ai un brand autentic

Brandurile care vor crede in continuare in mirajul beneficiilor de produs si nu se vor reinventa pentru a raspunde noilor nevoi ale consumatorilor vor disparea pur si simplu sau vor ramane simple produse intr-o continua promotie. Era produsului vedeta, a asocierilor create artificial si a suprematiei TV-ului s-a dus....

Read More
raluca vasile

19/01/2015Branding Expert for companies, products, people and spaces

Raluca Vasile, MBA. Msc Creative Brand Strategist, storyteller, blogger, reader, lecturer, speaker, explorer of sensory experiences, curious, fair and thorough German spirit, passionate about healthy food and transformational journeys  

Read More
happy

17/01/2015Brandingul Senzorial da viata brandurilor

Februarie 25, 2014 Multi dintre noi stiu ca un brand emotional vinde bine. Putini stiu insa cat efort, consistenta si naturalete sunt necesare pentru a crea asocierile potrivite, menite sa ridice brandul la nivelul urmator. Brandingul senzorial este un instrument de business ce creste eficienta campaniilor de activare de...

Read More
wonka_window

17/01/2015Vitrine de magazin cu stopping power

Noiembrie 22. 2013 V-ati intrebat probabil de ce vitrinele de la noi nu arata la fel de vii ca cele din vest? De ce NU te opresc in loc precum cele din Times Square, de pe Kärtner Strasse sau Champs Elysees? Nu te invita inauntru pentru a descoperi taramul...

Read More
absolute best

17/01/201512 moduri prin care poti sa iti cresti valoarea brandului personal

  “Character is like a tree and reputation like its shadow. The shadow is what we think of it; the tree is the real thing.” Abraham Lincoln Urmarim de cateva saptamani ascensiunea si decaderea “brandului” Bianca Dragusanu, un produs 100% creat de media, un “model” pentru tinerele fete aspirante...

Read More
olx2

17/01/2015Naming de brand asa cum NU se face

  6 martie 2014 Namingul pentru un specialist de brand este una din cele mai grele provocari. In primul rand pentru ca numele brandului trebuie sa fie relevant, apoi memorabil si apoi usor inregistrabil, ceea ce in zilele noastre este destul de greu de gasit. Brandurile care aleg sa-si...

Read More
olx

17/01/2015Mercador devine OLX[Oleix]. Pe bune?

Aprilie 16, 2014 REBRANDING. Mercador.ro, site-ul de anunțuri de mică publicitate, devine olx.ro. La prima vedere si din declaratiile companiei aparent „nu se schimba decat numele si logo-ul”, insa, citind printre randuri, ne dam seama ca grupul Allegro din care face parte acum si Mercado/OLX se reorganizeaza in toate...

Read More
buc

17/01/2015Campanie experientiala de brand versus promotie

  28 Februarie 2014 Impresiile despre brand pot fi rationale sau emotionale. Promotia adreseaza partea rationala, iar comunicarea cea emotionala. Doua exemple de comunicare: care genereaza vanzari pe termen scurt si care genereaza vanzari pe termen lung. Cele pe termen scurt nu sunt eficiente, pentru ca vanzarile scad apoi...

Read More
source80-cover-800

17/01/2015Raluca Vasile (Smartbrand) despre metode de inovare in branding

Brandurile au nevoie de mai mult decat de dezvoltare vizuala, spune Raluca Vasile (Creative Brand Strategist & Founder, Smartbrand). Ele isi aleg o anume categorie, in care trebuie sa se incadreze atat vizual, cat si olfactiv si auditiv. In cadrul Brand Activation Strategy 2013, Raluca Vasile a vorbit despre brandingul senzorial si...

Read More
photo-large-26402-cover-800

17/01/2015Ce-si doresc femeile de la branduri?

Tendinte in culori si design Raluca a spus ca femeile sunt primele care adopta culorile in tendinte, asa ca e interesant de urmarit modul in care acestea pot influenta comunicarea unui brand. Topul Pantone, o autoritate in domeniul culorilor, ofera o directie importanta creatorilor de branduri pentru ca desemneaza culoarea...

Read More
Raluca Vasile at the office

17/01/20157 sfaturi despre cum să-ți construiești corect un Brand

Tehnicile moderne de construire a brandurilor se bazeaza pe activarea simturilor prin implicarea directa a consumatorilor si a noilor tehnologii Trecem printr-o perioada in care multe business-uri se lupta cu vremurile, se inventeaza sau se reinventeaza. Si pentru ca de cele mai multe ori, brandul reprezinta de fapt buisness-ul...

Read More
promo_12623

17/01/2015Ce inseamna Branded Space Communication

Interviu Institutul de Marketing 2013. Ce inseamna “branded space communication” sau brandingul de spatii comerciale, cum mi-a venit idea Smartbrand si ce facem acolo:). Si despre decorul vitrinelor si al magazinelor din Romania…sau lipsa competentelor, a unei strategii si viziuni in acest domeniu. Brandingul este asociat, in general, cu...

Read More

17/01/2015Despre programul Scoala de Nutritie si Food Revolution Day in Romania

Interviu Prima TV emisiunea “Neam Trezit” 2014 Interviu FoodTred 2014 http://foodtrend.ro/raluca-vasile-ambasador-jamie-oliver-ne-propunem-sa-introducem-nutritia-ca-si-curicula-in-scoli/

Read More
future

17/01/2015A vinde mai bine este egal cu o experiență senzorială integrată de brand oferită consumatorilor

Agenţia de branding senzorial Smartbrand este prima agenţie specializată în branding senzorial integrat dedicat spaţiilor comerciale (in-store branding), sediilor comerciale, corporaţiilor, produselor, persoanelor şi spaţiilor overall. “Mulţi dintre noi ştiu că un brand emoţional vinde bine. Puţini ştiu însă cât efort, consistenţă şi naturaleţe sunt necesare pentru a crea asocierile potrivite,...

Read More
abraham-lincoln-reputation

17/03/201412 Strategies to Increase your Personal Brand

 “Character is like a tree and reputation like its shadow. The shadow is what we think of it; the tree is the real thing.” Abraham Lincoln For personal branding without basic branding criteria based cannot be a common practice , as your personal brand is more than image, PR,...

Read More
relationship-branding

16/03/2014Shifting to customer relationship brand management

 Many marketers (and their advertising agencies) still cling to mass communication as the foundation or backbone of their brand building efforts. In the new era of big data and powerful technologies for connecting with customers, marketers must shift their focus from building brands to building customer relationships. Never before...

Read More
welcome-to-the-magic

16/03/2014Brand Positioning answers the question “Where is my product in this campaign?”

Positioning a brand with exact precision is job one of every marketer, brand manager or brand strategist. If brand positioning of a brand in a category means finding the differentiator, marketing strategy means finding programs to sell that brand to target audience. The link between these two is the...

Read More
future2

14/03/2014Brands are memorable sensory delights

Everyone knows what a successful brand looks like, but creating a new brand that resonates and has chemistry with the public is challenging to say the least. 1. Branding is about people Good branding starts with people, they are influenced by entrepreneur’s personality and business vision and principles and...

Read More